همانا مساجد خدا را کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز قیامت ایمان آورده‌اند. (قرآن کریم - سوره توبه - آیه 8) ----- پیامبر (ص) می فرماید : من بنی لله مسجداً ولو کمفحص قطاه بنی الله له بیتاً فی الجنه: کسی که مسجدی برای خدا بسازد اگر چه به اندازه لانه گنجشکی باشد خداوند خانه ای برایش در بهشت مهیا می کند -------به اطلاع شما عزیزان خیر و متدین می‌رسانیم که جهت ساخت و تکمیل ، مسجد ابوالفضل‌العباس(ع) نوخندان ، نیاز مبرم به کمک‌ها و مساعدت‌های نقدی و غیر‌نقدی عاشقان حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) داریم . لذا از شما مؤمنان و خیّرین عزیز دعوت می شود تا کمر همّت را بسته و در تکمیل این مسجد ما را همیاری کنید تا برای شما صدقه جاریه ای نزد خداوند نوشته شود. این مسجد با همکاری و كمك شما شروع کردیم و ان شاءالله با همّت عالی و کمکهای سخاوتمندانه شما تکمیل خواهد شد. در صورت امکان و برای مساعدت و مشارکت در این امر خداپسندانه شما عزیزان می‌توانید با هیئت امنای مسجد با شماره تماس 09153821519 تماس گرفته و یا به شماره حساب 0104511575005 بانک صادرات کمک‌های نقدی خودتان را واریز نمایید----------اجرکم عندالله ------------ هیئت‌امنای مسجد حضرت ابوالفضل‌العیاس(ع) نوخندان(خراسات‌رضوی)-ا. < گزل وطنم نوخندان

مطالبی بسیار جالب و خواندنی درباره " بهشت و جهنم

بخش اول بهشت
بهشت مفهومی است که در اغلب مذاهبِ معتقد به زندگانی پس از مرگ و یا آخرت وجود دارد. بهشت جایی است که نیکوکاران پس از مرگ، در آن جاودانه می‌شوند. بر اساس آموزه‌های مذهبی اسلام و برخی دیگر از مذاهب، بهشت جایگاه نهایی هر انسانی است که در آن جا به اندازه اعمال نیکش از مواهب آن برخوردار خواهد شد. ادیان مختلف تعریف‌های متفاوتی از این مفهوم به دست داده‌اند.


بهشت از دیدگاه اسلام
در نظر قرآن، مؤمنان و صالحان سرانجام به جایی ابدی به نام جنت می‌روند و زندگی پر نعمت و خوشی را در پیش می‌گیرند بنا بر آیات قرآن این وعده الهی قطعی است. قرآن از دو بهشت نام برده: یکی در عالم برزخ که موقت است و دیگری در آن جهان که جاودان است. بهشت درجات و مراتبی دارد و برخی از آنها بر دیگری برتری دارند. نعمت‌های بهشتی نیز بسته به درجات بهشتیان، گوناگونی دارند


توصیف ویژگیهای بهشت از دیدگاه علی ابن ابی طالب (ع
اگر با چشم دل به آنچه که از بهشت برای تو وصف کرده‌اند بنگری، از انچه در دنیاست دل میکنی، هر چند شگفتی آور و زیبا باشد؟ از خواهشهای نفسانی و خوشیهای زندگانی و منظره‌های آراسته و زیبای ان کناره می‌گیری، و اگر فکرت را به درختان بهشتی مشغول داری که شاخه‌هایشان همواره به هم می‌خورند و ریشه‌های آن در توده‌های مشک پنهان و در ساحل جویباران بهشت قرار گرفته آبیاری می‌گردند، و خوشه‌هایی از لؤلؤ آبدار به شاخه‌های بزرگ و کوچک درختان آویخته و میوه‌های گوناگونی که از درون غلاف‌ها و پوشش‌ها سر بیرون کرده‌اند، سرگردان و حیرت‌زده میگردی: شاخه‌های پر میوهٔ بهشت که بدون زحمتی خم شده در دسترس قرار گیرند، تا چینندهٔ ان هرگاه که خواهد برچیند، مهمانداران بهشت گرد ساکنان ان و پیرامون کاخهایشان در گردشند و آنان را با عسلهای پاکیزه و شراب‌های گوارا پذیرایی کنند.

آنان کسانی اند که همواره از کرامت الهی بهره مندند تا انگاه که در سرای ثابت خویش فرود آیند و از نقل و انتقال سفرها آسوده گردند. ای شنونده! اگر دل خود را به منظره‌های زیبایی که در بهشت به ان میرسی مشغول داری، روح تو با اشتیاق فراوان به ان سامان پرواز خواهد کرد، و از این مجلس من با شتاب به همسایگی اهل قبور خواهی شتافت.خداوند با لطف خود من و شما را از کسانی قرار دهد که با دل و جان برای رسیدن به جایگاه نیکان تلاش می‌کند.



بخش دوم جهنم
جهنم واژه‌ای ست عبری
גי(א)-הינום Gêhinnôm گِ +هینوم = درهٔ هینوم، دره‌ای در بیرون از اورشلیم که راه به سمت بیت‌لحم از آنجا پیموده می‌شود. کودکان زمانی در آنجا برای خدایی به نام مُلِخ (ارمیا ۷:۳۱) قربانی می‌شده‌اند. و بعدها در آنجا آتشی متداوم در گرفت. ازین رو تصویری شد برای دوزخ(شئول در عبری) مکانی برای محکومیت و انقراض گنهکاران

 

جهنم بر طبق آنجلیکو فرا، اثری بسال ۱۴۳۵ میلادی.



جهنم از دیدگاه اسلام
جهنم هفت طبقه دارد و هر چه پایین تر برود، جای افراد بدتر است. عذاب‌های دوزخ هم روحی اند هم جسمی. برخی جهنمیان همیشه در آنجا می‌مانند و برخی دیگر پس از مدتی بخشوده می‌شوند و به بهشت می‌روند. تنها راه خلاصی از جهنم یا پایان کیفر مقرر است یا شفاعت شفیعان. گناهان برخی کسان چنان سنگین است که در آن جاودانه می‌شوند.جهنم جای عمل نیست و بنابر این نمی‌توان در آنجا با عمل صالح خویش را از عذاب رهانید.


خطبهٔ امام علی (ع) در رابطه با ضرورت یاد قیامت وعذاب الهی در نهج البلاغه:
مردم ! شما چونان مسافران در راهید، که در این دنیا فرمان کوچ داده شدید، که دنیا خانهٔ اصلی شما نیست و به جمع اوری زاد و توشه فرمان داده شدید.

آگاه باشید این پوست نازک تن طاقت آتش دوزخ را ندارد! پس به خود رحم کنید، شما مصیبتهای دنیا را آزمودید، آیا ناراحتی یکی از افراد خود را بر اثر خاری که در بدنش فرو رفته، یا در زمین خوردن پایش مجروح شده، یا ریگهای داغ بیابان او را رنج داده، دیده‌اید که تحمل ان مشکل است ؟ پس چگونه می‌شود تحمل کرد که در میان دو طبقه آتش، در کنار سنگهای گداخته، همنشین شیطان باشید؟

آیا میدانید وقتی مالک دوزخ بر آتش غضب کند، شعله‌ها بر روی هم میغلتند و یکدیگر را میکوبند؟ و آنگاه که برآتش بانگ زند میان درهای جهنم به هر طرف زبانه می‌کشد ؟ ای پیر سالخورده ! که پیری وجودت را گرفته‌است، چگونه خواهی بود آنگاه که طوق‌های آتش به گردن‌ها انداخته شود، و غل و زنجیرهای آتشین به دست و گردن افتد؟ چنان که گوشت دستها را بخورد؟



منابع
- سوره مریم، آیه
۶۱
- سوره الرحمن، آیه
۴۶
- نهج البلاغه، خطبه
۸۴
- نهج البلاغه, خطبه
۱۶۶

 

 

طراحی پوسته از : ایران نقش (طراحی قالب وبلاگهای پارسی)
تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گزل وطنم نوخندان مي باشد.

div class=CenterSid